tel. 22 729 88 33  :: e-mail: [email protected]

1

Wersja GT

Użytkownik, który chce poddać tuningowi swój samochód, w pierwszym rzędzie powinien zwrócić uwagę na stan techniczny swojego pojazdu. Poprawione właściwości dynamiczne samochodu wpływają na obciążenia poszczególnych elementów. Należy z dużą ostrożnością podchodzić do myśli zasadniczej formy tuningu silnika samochodu ...

czytaj dalej »

2

Hamownia

Hamownia podwoziowa to takie urzadzenie w którym samochód stoi w miejscu a droga sie przesuwa. Hamownia sluzy do precyzyjnego okreslenia charakterystyki zewnetrznej silnika w postaci mocy w KM lub kW oraz momentu obrotowego Nm. Wynik pomiaru podawany jest w postaci wykresu graficznego przebiegu mocy oraz momentu obrotowego silnika ...

czytaj dalej »

3

Filozofia

Podstawowym warunkiem powodzenia podczas wszystkich prac tuningowych jest prawidłowy stan techniczny całego samochodu. Jest to bardzo ważny element bezpieczeństwa ponieważ obciążenia dynamiczne samochodu po modyfikacji silnika czy zawieszenia lub układu hamulcowego są oczywiście wyższe.

czytaj dalej »

Historia
PDF Drukuj Email
Wpisany przez Chojnacki Motor Sport  |  21.11.17

Przedstawiam firmę, która powstała w 1977 r. Z biegiem lat, w miarę rosnącego doświadczenia w naprawach samochodów, zajęliśmy się przygotowaniem samochodów, a w szczególności silników do sportu i niejako przy okazji, w oparciu o zdobywane z każdym rokiem doświadczenie, wykonywanie modyfikacji silników w celu zwiększenia ich sprawności z zachowaniem niezmienionej trwałości silnika. Nie da się jednak ukryć, że podstawą naszej pracy jest: diagnostyka, obsługa i naprawa samochodów użytkowych.

Zajmujemy się naprawami silników ich regulacjami i modernizacją (modne od wielu lat określenie - tuning) diagnostyką elektroniki, naprawami oraz poprawianiem właściwości trakcyjnych samochodów użytkowych poprzez modernizację układów zawieszenia i układu hamulcowego czy skrzyń biegów i zupełnie "normalnymi" naprawami. Zajmujemy się także odbudową klasycznych samochodów doprowadzając je do stanu świetności porównywalnej z nowymi. To bardzo pracochłonna praca dająca jednak ogromną satysfakcję. Prace związane z odbudową samochodów dotyczą przede wszystkim ich podzespołów mechanicznych.

 

*  *  *


Najważniejszą filozofią firmy przy konstrukcji silników wyczynowych było zapewnienie im trwałości i niezawodności, nawet kosztem nieco mniejszej mocy, ponieważ doświadczenie wykazuje, że ten zawodnik, który ukończył próbę sportową liczy się w klasyfikacji. Przygoda ze sportem samochodowym zaczęła się w 1977 roku od popularnych rajdów typu KJS oraz wyścigów i rajdów o Mistrzostwo Okręgu oraz Strefy. I tak Jacek Chojnacki od swojego pierwszego startu w Mistrzostwach Polski w wyścigach, rajdach i rallycrossie od 1977 roku do sezonu 2016 włącznie na 332 startów siedmiokrotnie nie osiągnął mety z powodu awarii silnika, dwa razy z powodu awarii skrzyni biegów i pięciokrotnie z powodu rozbicia samochodu, i raz (w 2013 r) z powodu braku paliwa :-) oraz 242 razy stawał na podium dla zwycięzców.

 

Pierwszy, historyczny sukces, w Mistrzostwach Polski załoga Jacek Chojnacki i pilot Andrzej Jung zanotowała w 1980 r. w swoim pierwszym sezonie startów na tym szczeblu rozgrywek, zdobywając na Fiacie 126P tytuł Pierwszego Wicemistrza Polski w Grupie II czyli samochodem z bardzo daleko idącymi przeróbkami. Od tamtej pory do sezonu 2014 włącznie Jacek Chojnacki piętnastokrotnie zdobywał tytuły mistrzowskie i wicemistrzowskie indywidualnie i w zespole. Jako ciekawostkę można dodać, że swoją przygodę ze sportem samochodowym Jacek Chojnacki zaczął w 29 roku życia a w wieku 31 lat zdobył swój pierwszy tytuł rangi Mistrzostw Polski. Wielką satysfakcję również dało wygranie w 1987 r. Pierwszego Wyścigu Lodowego w klasyfikacji generalnej na lodowym Torze Stegny w Warszawie na Fiacie 126P. Niestety - rodząca się tradycja ścigania się na lodzie umarła po dwóch latach.


Trudno opisywać całą sportowa drogę na przestrzeni blisko 39 lat dlatego będę zamieszczać wyrywkowo wyniki sprzed kilku ostatnich lat dające świadectwo mej aktywności sportowej od zawsze traktowanej w kategorii zabawy a nie walki na śmierć i życie o wynik i honor. Od 1995 roku całkowicie poświęciłem się startom tylko w jednej konkurencji sportów samochodowych a mianowicie rallycrossowi, bardzo bliskiemu mi ze względu na jego specyfikę polegającą na bezpośredniej walce "ramię w ramię" a właściwie błotnik w błotnik. Kontaktowy sport tego rodzaju wyzwala ogromne emocje i walka z okiełznaniem tych emocji, zapanowaniem nad sobą jest głównym celem tej zabawy i walki ze słabościami.

Niestety ale rok 2011 był ostatnim w przygodzie z rallycrossem. Okazuje się, że nic nie jest stałe i także bardzo fajna dyscyplina sportu samochodowego jakim jest rallycross, nie przetrzymała kryzysu ekonomicznego. W 2015 roku reaktywowano rozgrywki w rallycrossie i widać, że ta forma sportu samochodowego zaczyna się znów rozwijać.

*  *  *

W sezonie sportowym 2005 Jacek Chojnacki startując na Seicento 1,1 zajął II miejsce w klasyfikacji generalnej klasy 2 Mistrzostw Polski zdobywając tytuł Wicemistrza Polski w rallycrossie a zwyciężył Szymon Koper z kompletem punktów - sportowe „dziecko” Jacka Chojnackiego.


W sezonie sportowym 2006 Jacek Chojnacki startując na Seicento 1,1 zajął IV miejsce w klasyfikacji generalnej klasy 2 Mistrzostw Polski w rallycrossie. Wyrównana stawka i tylko jeden punkt dzielący od miejsca na podium a w pierwszej dziewiątce sklasyfikowanych zawodników znalazło się 3 przedstawicieli CHMS.

 

W sezonie sportowym 2007 Jacek Chojnacki także na Seicento 1,1 zajął III miejsce w klasyfikacji generalnej klasy 2 Mistrzostw Polski zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w rallycrossie. Zwyciężył Tomek Oleksiak również "sportowe dziecko" Jacka Chojnackiego.

W sezonie sportowym 2008 w ostatnich zawodach sezonu w dniu 12.10.2008 na torze w Toruniu Jacek Chojnacki zajął III miejsce w klasie 2, która od tego sezonu nazywa się Klasą Narodową ( National Cup ) a dotyczy samochodów Seicentro 1,1 oraz Cinquecento 1,1 W sezonie tym jedno zwycięstwo na torze w Sosnovej ( Czechy) oraz dwa trzecie miejsca na torze w Słomczynie oraz w Toruniu w końcowej klasyfikacji sezonu dały VI miejsce w klasyfikacji generalnej Klasy Narodowej - zdecydowanie najliczniejszej klasy w polskim rallycrossie.
W sezonie tym ze względu na obowiązki wobec firmy oraz debiut startowy syna - niespełna piętnastoletniego Jacka Chojnackiego Juniora, nie było możliwości wystartowania we wszystkich zawodach sezonu, co miało niewątpliwy wpływ na miejsce ojca w klasyfikacji końcowej sezonu. Nie mniej satysfakcję daje to, że w każdym starcie sezonu udało się znaleźć w pierwszej trójce na mecie. Junior w swym debiucie w klasyfikacji sezonu zajął IV miejsce.


Sezon sportowy 2009 - narastający kryzys i w sporcie samochodowym, którego pierwsze sygnały były już widoczne w poprzednim roku. Spośród 7 planowanych rund wyścigowych ramach Mistrzostw Polski aż 5 odbędzie się na torach poza granicami kraju.

W dniach 04/05.2009 w Austrii na torze Horn/Fuglau odbyła się I Runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie a Jacek Chojnacki zajął drugie miejsce Klasie Narodowej.

W dniach 13/14.06. 2009 na torze w Słomczynie odbyła się III Runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie a Jacek Chojnacki zajął trzecie miejsce w Klasie Narodowej.

W dniu 20.06.2009 na torze Robocsi Ring na Węgrzech odbyła się IV Runda Mistrzostw Polski w Rallycrossie a Jacek Chojnacki zajął III miejsce w Klasie Narodowej. Najciekawsze jest to, że wyścig finałowy odbył się nieco przed północą przy sztucznym oświetleniu a wrażenia i przeżycia były nieprawdopodobne.

W dniach 05/06.09.2009 w Słomczynie odbyła się przedostatnia w sezonie sportowym 2009 Runda Mistrzostw Europy w Rallycrossie podczas której w towarzyskim charakterze wystąpiła czołówka zawodników Klasy Narodowej Mistrzostw Polski a Jacek Chojnacki zajął III miejsce w wyścigu finałowym.

Drugi rok startów w zawodach w rallycrossie w Pucharze Polski na szayowozach przyniósł Jackowi Chojnackiemu Juniorowi w klasyfikacji
rocznej III miejsce w sezonie 2009.


Sezon sportowy 2010 - pogłębiający się kryzys w sportach samochodowych w Polsce i w Europie.

W sezonie 2010 podczas pierwszych zawodów Mistrzostw Polski w Rallycrossie na torze Sosnova w Czechach Jacek Chojnacki zajął III miejsce w Klasie Narodowej.

W dniach 21/22 sierpnia na torze Słomczyn odbyła się kolejna Runda Mistrzostw Polski w rallycrossie połączona z Rundą Mistrzostw Europy Strefy Centralnej a Jacek Chojnacki zajął I miejsce w Klasie Narodowej.

W ostatnich zawodach sezonu, które odbyły się w Austrii na torze Horn/Fuglau w dniach 9/10.10.2010 Jacek Chojnacki zajął 3 miejsce.

Wystartowanie w 3 spośród 5 Rund tego sezonu nie pozwoliło na zajęcie wyższego miejsca w klasyfikacji sezonu 2010 niż IV.

16 letni Jacek Chojnacki Junior startujący w Pucharze Polski w rallycrossie na szayowozie zajął II miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2010.


Sezon sportowy 2011 - zanosi się na to, że spośród planowanych 7 Rund Mistrzostw Polski w Rallycrossie tego sezonu, odbędą się zaledwie 4 lub być może 5 Rund. Poza tym prawdopodobnie wszystkie Rundy Mistrzostw Polski odbędą się poza granicami kraju.!!!

Podczas pierwszych zawodów sezonu w Sosnovej w Czechach, jakie odbyły się w dniach 10/11.04.2011 Jacek Chojnacki zajął I miejsce w Klasie Narodowej a jego kolejne "sportowe dziecko", pierwszy raz startujący w tych rozgrywkach, Paweł Wilczyński zajął w swym debiucie III miejsce.

Kolejne zawody w Austrii na torze w Melku, jakie odbyły się w dniach 16/17.04.20011. Jacek Chojnacki po efektownym "zahaczeniu" prawą stroną auta o szykanę na torze, stracił hamulce i wylądował na IV miejscu a Paweł Wilczyński kolejny raz wdrapał się na najniższy stopień podium zajmując III miejsce.

19.06.2011 w Słomczynie odbyły się kolejne zawody w ramach Mistrzostw Polski w Rallycrossie połączone z Mistrzostwami Europy CEZ. Jacek Chojnacki zajął III miejsce w finałowym wyścigu Klasy Narodowej.


Natomiast Jacek Chojnacki Junior startujący w Pucharze Polski w rallycrossie na szayowozie  wygrał klasyfikację generalną sezonu 2011.

Krótki sezon sportowy oraz starty w wybranych eliminacjach i skutek w postaci III miejsca Jacka Chojnackiego w klasyfikacji rocznej Dywizji National Puchar Polski Rallycross 2011 na Seicento 1,1. W klasyfikacji tej Paweł Wilczyński zajmując I miejsce nie mógł lepiej zakończyć swego debiutanckiego sezonu.

Niestety sezon 2011 był ostatnim w historii National Cup (Klasa Narodowa) opartej o Seicento 1,1. Kilkunastoletnia przygoda w tej najliczniejszej klasie w sporcie rallycrossowym przechodzi do historii. Kilkudziesięciu zawodników w samochodach o bardzo porównywalnych parametrach wymuszonych przepisami regulaminu albo zrezygnowało już z uprawiania tego sportu albo przeniosło się do innych klas sportowych w rallycrossie lub do innych dyscyplin sportu samochodowego. Uważa się, że tak ostra konkurencja przyczyniła się do bardzo wysokiego poziomu sportowego zawodników w tej klasie. Sukcesy Wojtka Białowąsa na torach rallycrossowych w Anglii, udane starty Tomka Oleksiaka w M.Europy czy Wicemistrzostwo Europy w rallycrossie w sezonie 2011 i 2012 Krzyśka Skorupskiego na VW Polo 1,6, potwierdzają wysoki poziom sportowy czołówki w tej Klasie. Żegnamy rallycross ze smutkiem i...czekamy na reaktywację.


W sezonie sportowym 2012 pojawiło się kolejne wyzwanie w postaci startów w wyścigach na torze samochodów historycznych  serii        Maluch Trophy. Po szesnastu sezonach rozbratu z "maluszkiem", po blisko 1,5 roku budowy "nowego" 26 letniego maluszka Jacek Chojnacki wziął udział w pełnym cyklu 10 startów tego sezonu na torach wyścigowych w Polsce, Czechach i w Niemczech. Pierwszy sezon startów nowej klasy wyścigowej samochodów historycznych miał całkiem sporą frekwencję. Sklasyfikowano około 25 samochodów. Dwukrotna wizyta na "pudle", awaria skrzyni biegów w jednym wyścigu oraz silnika w innym wyścigu i VI miejsce w klasyfikacji końcowej Dywizji 1. Dorobek na pewno nie najwyższy ale za to frajda maksymalna. 

A Jacek Chojnacki Junior kolejny raz z rzędu zakończył ten sezon na 1 miejscu w klasyfikacji generalnej sezonu 2012 w Pucharze Polski w rallycrossie na szayowozie.


Sezon sportowy 2013. Zatem do zobaczenia na poznańskim torze Ławica gdzie wystartuję w pierwszych zawodach tegorocznego sezonu w Maluch Trophy w Dywizji 1 z numerem startowym 103.


Pierwszy start w sezonie na torze Poznań czyli 1 i 2 Runda cyklu Maluch Trophy i II miejsce w pierwszym wyścigu oraz V miejsce w kolejnym wyścigu Jacka Chojnackiego.

Czerwcowe zawody, także w Poznaniu, czyli 3 i 4 Runda serialu Maluch Trophy. Koniec pierwszego wyścigu na jedno okrążenie przed metą z...powodu braku paliwa :-) I tak pierwszy raz w swej przygodzie ze sportem samochodowym zostałem pokonany przez wskaźnik poziomu paliwa :-)

W kolejnym wyścigu nie wystartowałem ze względu na nieoczekiwaną zmianę terminu startu przez Automobilklub Wielkopolski z soboty na niedzielę co kolidowało z mymi wcześniej ustalonymi zajęciami.

Ostatnie dwa wyścigi sezonu w dniach 4-6.10.2013 na Torze Poznań były zdecydowanie udane. III miejsce w pierwszym wyścigu i

II miejsce w drugim wyścigu dały awans w klasyfikacji rocznej sezonu na V miejsce.

Uważam drugi sezon startów w Maluch Trophy za udany. Żadnej awarii podczas całego sezonu 2013, i 4 razy na "pudle"na 6 wyścigów w jakich startowałem. Jedyną przygodą zakończoną nieukończeniem wyścigu w Poznaniu było zatrzymanie się z...braku paliwa, po awarii wskaźnika ilości paliwa :-)

W czerwcu 2013 na torze w Słomczynie odbyła się pierwsza i druga runda zawodów z cyklu startów w rallycrossie w ramach serialu Rallycross Cup.

Jacek Chojnacki startując zupełnie incydentalnie na pożyczonym Oplu Astra GSI zajął 1 miejsce w klasie H3 oraz IV w klasyfikacji generalnej zawodów.

 

Sezon sportowy 2014.

Trzeci rok startów w Maluch Trophy, w serialu wyścigowym najróżniejszych samochodów historycznych. Sezon 2014 jest przełomowym, gdyż Maluch Trophy uzyskał rangę Mistrzostw Polski w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

23/25 maj 2014 - Tor Poznań - 1 i 2 Runda Wyścigowych Mistrzostw Polski. II miejsce w 1 Rundzie i awaria wentylatora chłodzenia silnika w 2 Rundzie oraz decyzja o zjechaniu z toru by nie przyczynić się do poważnego uszkodzenia silnika.

13/14 maj 2014 - Tor Poznań - 3 i 4 Runda Wyścigowych Mistrzostw Polski. II miejsce w 3 Rundzie wyścigowej i III miejsce w 4 Rundzie wyścigowej.

4/6 lipiec 2014 - Brno - Czechy - 5 i 6 Runda Wyścigowych Mistrzostw Polski. III miejsce w 5 Rundzie wyścigowej i III miejsce w 6 Rundzie wyścigowej.

9/10 sierpień 2014 - Tor Poznań - 7 i 8 Runda Wyścigowych Mistrzostw Polski. II miejsce w 7 Rundzie Wyścigowej i II miejsce w 8 Rundzie wyścigowej.

26/28 sierpień 2014 - Tor Poznań 9 i 10 Runda Wyścigowych Mistrzostw Polski. III miejsce w 9 Rundzie wyścigowej i III miejsce w 10 Rundzie wyścigowej.

 

Klasyfikacja końcowa Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w sezonie 2014 - klasa DN - 8: Fiat 126P 650 ccm Grupa A +

1. Konrad Tadla 80 pkt. Mistrz Polski

2. Michał Ghany 54 pkt. I Wicemistrz Polski

3. Jacek Chojnacki 53 pkt. II Wicemistrz Polski

 

 

Od 1978 r. do 2015 r. włącznie, zawodnicy startujący na sprzęcie przygotowanym w naszej firmie czy przy naszej pomocy zdobyli ogółem 116 tytułów Mistrza i Wicemistrza Polski we wszystkich kategoriach sportu samochodowego takich jak : rajdy szosowe, rajdy terenowe, wyścigi płaskie, wyścigi górskie, rallycross.

.*  *  *

Na przestrzeni tych lat na silnikach przygotowanych w naszej firmie startowali tacy zawodnicy jak:

  • Robert Herba
  • Paweł Przybylski
  • Marek Sadowski
  • Krzysztof Hołowczyc
  • Wojtek Cołoszyński
  • Marek Gieruszczak
  • Krzysztof Winkowski
  • Robert Kępka
  • Wiesław Cygan
  • Jacek Sikora
  • Jacek Rathe
  • Piotrek Świeboda
  • Wojtek Musiał
  • Tomek Oleksiak
  • Szymon Koper
  • Andrzej Koper
  • i wielu innych.

 

Poprawiony: sobota, 24 września 2016 07:11
 

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej.