tel. 22 729 88 33  :: e-mail: [email protected]

1

Wersja GT

Użytkownik, który chce poddać tuningowi swój samochód, w pierwszym rzędzie powinien zwrócić uwagę na stan techniczny swojego pojazdu. Poprawione właściwości dynamiczne samochodu wpływają na obciążenia poszczególnych elementów. Należy z dużą ostrożnością podchodzić do myśli zasadniczej formy tuningu silnika samochodu ...

czytaj dalej »

2

Hamownia

Hamownia podwoziowa to takie urzadzenie w którym samochód stoi w miejscu a droga sie przesuwa. Hamownia sluzy do precyzyjnego okreslenia charakterystyki zewnetrznej silnika w postaci mocy w KM lub kW oraz momentu obrotowego Nm. Wynik pomiaru podawany jest w postaci wykresu graficznego przebiegu mocy oraz momentu obrotowego silnika ...

czytaj dalej »

3

Filozofia

Podstawowym warunkiem powodzenia podczas wszystkich prac tuningowych jest prawidłowy stan techniczny całego samochodu. Jest to bardzo ważny element bezpieczeństwa ponieważ obciążenia dynamiczne samochodu po modyfikacji silnika czy zawieszenia lub układu hamulcowego są oczywiście wyższe.

czytaj dalej »

Filozofia
PDF Drukuj Email
Wpisany przez Chojnacki Motor Sport  |  sobota, 10 lipca 2010 13:53

Podstawowym warunkiem powodzenia podczas wszystkich prac tuningowych jest prawidłowy stan techniczny całego samochodu. Jest to bardzo ważny element bezpieczeństwa ponieważ obciążenia dynamiczne samochodu po modyfikacji silnika czy zawieszenia lub układu hamulcowego są oczywiście wyższe.

Nie ma dużej szansy na to, że silnik typowego samochodu o przebiegu grubo ponad 100.000 km poddany modyfikacji w wyniku której jego moc wzrośnie o 20% lub więcej przeżyje kolejne 100.000 km. Natomiast taka zwyżka mocy w całkowicie sprawnym silniku nie ma negatywnego wpływu na jego trwałość oczywiście w przypadku prawidłowo wykonanego tuningu silnika.

Poprawiony: środa, 15 stycznia 2014 21:19
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>
Strona 1 z 14

Więcej o filozofii tuningu

Filozofia-wstęp
Podstawowym warunkiem powodzenia podczas wszystkich prac tuningowych jest prawidłowy stan techniczny...

Tuning elektroniczny
Chip tuning silników atmosferycznych ( to znaczy - bez doładowania) o niedużej pojemności skokowej...

Turbodoładowanie do silnika atmo
Klasyczne przekonanie wielu użytkowników, że w silniku atmosferycznym wystarczy zamontować turbinę...

Sportowe wałki rozrządu
Ponad 31000 odsłon tego tematu do końca 2015 roku. Najwyższe statystycznie zainteresowanie spośród...

Podtlenek azotu ( NOS , NX itd.)
Podtlenek azotu - to już wymierająca forma tuningu silnika, szczególnie w przypadku obecnych, nowoczesnych...

Filtry stożkowe
Blisko 21000 odsłon tego tematu do końca 2015 roku świadczy o dużym zainteresowaniu tą formą tuningu....

Katalizator
Przekonanie, że usunięcie katalizatora i zastąpienie go rurą daje wyraźną zwyżkę mocy jest mocno...

Układ wydechowy
Dość częstym błędem jest bezkrytyczne zwiększenie średnicy rur wydechowych podczas modyfikacji...

Zawieszenie
Warto zwrócić uwagę na skutki modyfikacji zawieszenia polegające na radykalnym jego obniżeniu. Nasze...

Magnetyzery
Bardzo przepraszam ale ja zajmuję się techniką a nie magią lub kwestią wiary ! Nie studiowałem...

Zamiana silnika na potwora z innego modelu czyli popularny SWAP
Jest to jedna z najskuteczniejszych form radykalnego zwiększenia osiągów samochodu ale należy również...

LPG
Instalacja LPG, szczególnie w tanim i prostym wykonaniu sterowania a zwłaszcza niechlujnie zamontowana...

Sportowe świece
Stosowanie sportowych świec w seryjnym silniku bądź po nieznacznej modyfikacji porównywalne jest...

Arytmetyka sukcesu
W tym miejscu pozwolę sobie wreszcie na szczyptę ironii i pewnej złośliwości - przepraszam - ale...

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej.